Plan dnia

7:00 -8:30 

  • schodzenie się dzieci do przedszkola, kontakty z rodzicami
  • indywidualna realizacja zadań edukacyjnych
  • zabawy w kącikach zainteresowań
  • przygotowanie pomocy do zajęć
  • rozmowy indywidualne z dziećmi
  • ćwiczenia poranne
  • przygotowanie do śniadania
  • kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych (nauka mycia rąk, korzystania z toalety, zachowania czystości w łazience, oszczędnego korzystania z wody).

 8:30 – 9:00  ŚNIADANIE  

9:00 – 12:15

  • zajęcia programowe będące realizacją treści z zakresu wychowania społeczno-moralnego, umysłowego, technicznego, estetycznego, zdrowotnego (tj.: mowa, matematyka, plastyka, śpiew, ćwiczenia gimnastyczne)
    • zajęcia terapeutyczne z logopedą
    • zajęcia z języka angielskiego/francuskiego
    • gimnastyka korekcyjna
    • rytmika
  • tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych i konstrukcyjno-technicznych. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką i literaturą
  • spacery,  pobyt na placu zabaw

12:15-12:30 przygotowanie do obiadu, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych (mycie rąk, nauka nakrywania stołu do posiłków).

11:30 – 12:30 OBIAD

12:30 – 14:3

  • odpoczynek: czytanie książki przez nauczyciela, drzemka, słuchanie nagrań, bajek z magnetofonu
  •  zajęcia programowe
  • czynności higieniczne i samoobsługowe

15:00 – 15:30  PODWIECZOREK 15:30 – 18:00

  • zajęcia edukacyjne indywidualne lub w zespołach (realizacja zajęć dodatkowych – ceramika, zajęcia taneczno-ruchowe, zajęcia językowe, sportowe)
  • zabawy ruchowe (ćwiczenia profilaktyczne)
  • praca wyrównawcza (rozwijanie uzdolnień, korygowanie zaburzeń) zabawy wg. zainteresowań dzieci
  • rozmowy indywidualne z dziećmi
  • obserwowanie sytuacji wychowawczych
  • zabawy dowolne w sali  lub/ i na placu zabaw, praca indywidualna, zajęcia stymulacyjne, zajęcia dodatkowe, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci